טיפול טבעי בדלקות אוזניים ודלקות עיניים

דלקת אוזניים היא מצב שכיח אצל תינוקות וילדים ויכולה להופיע עקב חשיפה לאוויר קר, חשיפה למים (מהבריכה או באמבטיה), עקב התקררות, נזלת ודלקות גרון (קשר אף-אוזן-גרון) וגם עקב בקיעת שיניים.

בטיפול נרצה להקל על הכאב ולהפחית את הדלקת. תרופת סבתא ידועה היא שמן זית שמטפטפים על צמר-גפן ומניחים בתוך האוזן. לשמן זית תכונות אנטי-דלקתיות ואפילו לרמב"ם יש מתכון מנצח לטיפול בדלקות אוזניים: מבשלים מעט שמן זית עם שן שום טרייה, עד שהשום מתרכך.מסננים ומצננים ומוסיפים טיפה 1 של שמן לבנדר.

גם לשום יש תכונות נוגדות דלקת והוא נחשב לאנטיביוטיקה של הטבע, הן בבליעה והן בטיפול מקומי בדיוק כמו שמן הזית ושמן הלבנדר ידוע כמחזק חיסון, מרגיע כאב ומפחית דלקת. השילוב הזה יוצר אפקט ריפוי נפלא !

כמו כן, יש לשמור על האוזניים מפני הקור בעונת החורף באמצעות מחממי-אוזניים וכובע מחמם, במיוחד בילדים שידוע שלהם רגישות באזור.

על מנת לוודא שלא נכנסים מים לאוזניים בבריכה או באמבטיה יש להשתמש באטמי אוזניים ומיד אחרי השהות במים יש לייבש היטב את האוזניים עם צמר-גפן.

דלקת עיניים אף היא יכולה להיגרם עקב התקררות ונזלת. נזלת ש"נדדה" לכיוון העיניים עקב מגע עם הנזלת ולאחר מכן שפשוף העיניים, יכולה ליצור דלקת. יש להקפיד על שטיפת ידיים לעיתים תכופות ושמירה על היגיינה.

כשהעיניים אדומות ומודלקות יש לשטוף את העיניים במים חמימים ולהכין קומפרסים מחליטות קמומיל. טובלים צמר-גפן בחליטת הקמומיל ומנגבים את העיניים בתדירות גבוהה. אין לעשות שימוש חוזר בצמר-גפן שהיה במגע עם העיניים, כמו כן יש להשתמש בצמר-גפן שונה לכל עין.

קיימים בשוק מגבונים עדינים לעיניים שמתאימים בעיקר לטיולים ושהייה מחוץ לבית.

בתינוקות יונקים ניתן לטפטף חלב-אם לעיניים. חלב האם מכיל נוגדנים וחומרים אנטי-דלקתיים המסייעים בריפוי וזירוז ההחלמה.

בבית מרקחת ניתן לרכוש טיפות עיניים הומאופתיות שהן עדינות לשימוש גם בפעוטות. הטיפות מנקות ומרפאות את העיניים המודלקות בצורה יעילה ומהירה.

בכל מצב של דלקת יש להימנע ממזונות מעוררי דלקת כמו: מוצרי-חלב, סוכרים, פחמימות פשוטות (לחם לבן, אורז לבן) ולהעדיף דגנים מלאים, שומן איכותי (אבוקדו ושמן זית) ומגוון ירקות ושורשים מבושלים.

תוסף פרוביוטיקה באבקה לילדים, הינו מומלץ ביותר ומסייע לגוף להתחזק ולהתמודד טוב יותר עם מחלות ודלקות שונות, ביניהן דלקות אוזניים ועיניים.

בהצלחה והרבה בריאות!

עינב עוזיאל – נטורופתית N.D

מטפלת בדרך הטבע

בקרו באתר שלי: www.naturotaf.com

Open chat