טיפים טבעיים להורדת חום

מצבים שבהם חום הגוף עולה מלחיצים תמידת במיוחד בפעוטות.

אסקור כאן בקצרה את הגישות והשיטות הקיימות לגבי הורדת חום וגם אוסיף בנימה אישית: ישנם הסבורים שאין להוריד את חום הגוף מכיוון שהוא מסייע לגוף להתמודד עם המחלה, החיידק או הוירוס שתקף אותו.בעוד אחרים סבורים שיש להוריד את החום ומיד, על מנת שלא יעלה לרמות קיצוניות ויפגע בתפקודי הגוף. רופאים אינם ממליצים להוריד חום הנמוך מ-C38ֹ, מעל לטמפטורה הזו אני ממליצה להתבונן בילד ולבדוק חיוניות. אם הילד מתנהג כרגיל, אינו מוטרד מהחום, משחק ושמח, אין צורך להתערב. יש לשתות הרבה נוזלים וניתן להקל על הילד בכך שנשאירו לבוש בבגדים קלים ולהמשיך לעקוב. אם הילד נראה תשוש, סמוק, בוכה, עצבני ואינו מתנהג כהרגלו, רגע לפני תרופה יש כמה דרכים טבעיות שניתן להשתמש בהן:

ראשית, להפשיט מבגדים חמים ולעשות קומפרסים של מים פושרים (לא קרים!) באזורים החשופים: מצח, כפות ידיים וכפות רגליים.

ניתן להוסיף 4 טיפות רסקיו (תמציות פרחי באך) למי הקומפרסים וגם להוסיף 4 טיפות של רסקיו למי השתייה ולהמשיך לשתות הרבה.

יש תרופת סבתא הממליצה על הורדת חום בעזרת חומץ בכפות הרגליים. יש לקחת בחשבון שחומץ הוא חומר אגרסיבי ועלול לגרום לצריבה, גרד ואפילו לכוויה ולכן אני אישית אינני ממליצה על שיטה זאת. במידה ובכל זאת בחרתם בחומץ, יש למהול אותו במים ובכל מקרה אין להשתמש ישירות על העור.

בהומיאופתיה הדוגלת בשיטת ריפוי של "דומה בדומה" ממליצים על אמבטיה חמה מאוד – חמה כחום הגוף שעלה, על מנת שהגוף יאלץ להוריד את החום ולצנן את עצמו.

לעומת זאת, יש הממליצים על אמבטיה פושרת עד קרה על מנת לסייע לגוף לצנן את עצמו.

המלצתי האישית היא אמבטיה חמימה עם רסקיו ושמן לבנדר שתרגיע ותחזק את הגוף. ניתן לתת לפעוט צעצועים שינעימו את שהותו באמבטיה ולהקפיד במיוחד לשטוף את הראש והשיער. שיער לח ימשיך לצנן את הגוף גם לאחר היציאה מהאמבטיה.

בידקו את החום לפני ואחרי, לרוב חום הגוף ילך וירד לאחר טיפולים אלה.

בהצלחה והרבה בריאות !

עינב עוזיאל – נטורופתית N.D

מטפלת בדרך הטבע

בקרו באתר שלי: www.naturotaf.com

Open chat